donderdag 2 april 2015

Stijladvies voor mannen

Vanmorgen had ik voor het eerst een man voor een stijladvies. Enkele weken geleden ben ik begonnen met de laatste stap voor mijn diploma tot Alround Stylist. Momenteel ben ik bezig met de opleiding Mannenstijl.  Deze cursus is het laatste stukje van mijn opleiding bij Colours for You. Ik ben in het bezit van diploma’s voor Kleuradvies,  Vrouwenstijl en de analyse op Persoonlijkheden.


Je hebt de mooiste, beste en sterkste uitstraling als je kleding draagt in je eigen kleuren, passend bij jouw figuur en in je eigen stijl. Dit geldt voor zowel zakelijke als vrije tijdskleding.

Het was vanmorgen even spannend voor beide kanten, voor het model en voor mij, maar het ijs was snel gebroken. Eerst zijn we samen voor de spiegel gaan staan voor de analyse van het lijf. Dit noteer ik in het werkboek. Daarna de doorpas van verschillende kleding. Wat valt me op, wat kan beter en wat kunnen we doen met de details in kleding. Onderwijl formuleren we een doel, wat wil je bereiken met je kleding?  Aan het einde komt dan het persoonlijke gesprek en het goed kijken en analyseren van het gezicht. Mooi om te zien hoe we binnen en buitenkant op elkaar kunnen afstemmen. Bijzonder hoe persoonlijk de gesprekken dan worden aan tafel. Waar kom je vandaan, wie ben je en waar wil je naar toe.
Voor nu laat ik het even op me inwerken. Volgende week uitwerken in een werkstuk, wat ik over drie weken moet inleveren. Met daarbij twee collages van de kleding die ik bedenk bij het model van vanmorgen.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten